Νώε

2

Ένας ελάχιστα ευρηματικός Αρονόφσκι παραμένει σχεδόν ακαδημαϊκά πιστός στο βιβλικό μύθο, αναπαριστώντας τον με προβλέψιμη χολιγουντιανή… μετριοπάθεια.

Νώε

Ο Νώε, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης και ο μόνος εναπομείνας δίκαιος ανάμεσα στους ανθρώπους, επιλέγεται από τον Θεό για να σώσει τη γήινη πανίδα από μια επερχόμενη γιγαντιαία πλημμύρα. Ένας ελάχιστα ευρηματικός Αρονόφσκι παραμένει σχεδόν ακαδημαϊκά πιστός στο βιβλικό μύθο, αναπαριστώντας τον με προβλέψιμη χολιγουντιανή… μετριοπάθεια.

Νώε - εικόνα 1

«Σε επέλεξε για κάποιο λόγο», λέει σε μια στιγμή ένας από τους Φύλακες, τους πέτρινους γίγαντες πεπτωκότες αγγέλους, στον Νώε. Πόσες φορές άραγε το έχουμε ακούσει αυτό στο σινεμά να απευθύνεται σε έναν καθημερινό άνθρωπο που αποδεικνύεται πως είναι ο Εκλεκτός και, φυσικά, ο κινηματογραφικός μας ήρωας; Βέβαια ο Νώε, μία από τις εμβληματικές­ μορφές της «Γένεσης», είναι ο κατεξοχήν επιλεγμένος εξ ουρανού μάρτυρας που καλείται να εκπληρώσει το θείο θέλημα.
Έτσι, μέχρι τα 3/4 αυτής της βιβλικής περιπέτειας ο πρωταγωνιστής δεν είναι παρά μια μονοδιάστατη φιγούρα χωρίς ηθικά διλήμματα (ως ο μόνος εναπομείνας δίκαιος ανάμεσα στους ανθρώπους), ο οποίος κάνει σκοπό της ζωής του την κατασκευή της κιβωτού και τη διάσωση της γήινης πανίδας από τη γιγάντια πλημμύρα που πλησιάζει. Με το ανθρώπινο είδος όμως τι γίνεται; Άνισος και μεγαλομανής δημιουργός, ο Ντάρεν Αρονόφσκι («π», «Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο», «Η Πηγή της Ζωής», «Ο Παλαιστής», «Μαύρος Κύκνος») αναζητά το μεγάλο θέαμα και τα δια­χρονικά ερωτήματα πίσω από έναν αρχετυπικό, ελάχιστα συναρπαστικό όμως μύθο, τον οποίο προσεγγίζει με σχεδόν ακαδημαϊκή πιστότητα.

Νώε - εικόνα 2

Έτσι, και παρά την προσεγμένη δουλειά στο 3D, η περιπετειώδης διάσταση δεν παίρνει ποτέ εδώ το πάνω χέρι, το σασπένς έρχεται­ σε μετρημένες δόσεις και τα ψηφιακά εφέ δύσκολα θα κερδίσουν μια οσκαρική υποψηφιότητα. Με παρόμοιο τρόπο τα δραματικά ερωτήματα των ηρώων (λέγε με Νώε) παραμένουν μέχρι τέλους όχι μόνο απλά, αλλά και απλοϊκά, δέσμια της μυθολογικής τους καταβολής. Καθώς η ταινία ξεχωρίζει γρήγορα τους καλούς (η αγαπημένη οικογένεια) από τους κακούς (ο γραφικά αιμοσταγής άρχοντας Θούμπαλ-Κάιν), χρειάζεται να φτάσουμε στο τελευταίο μισάωρο για να δούμε αν ο νεαρός και αδικημένος Χαμ θα εκδικηθεί τον πατέρα του και, κυρίως, αν ο τελευταίος, ο πραγματικά πιστός (σε μια οποιαδήποτε μεγάλη ιδέα) θα επιλέξει την τυφλή υποταγή αντί για το δρόμο της καρδιάς του και τη διάσωση των ανθρώπων. Ποιος, αλήθεια, αγωνιά πραγματικά για την απάντηση;
ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 138΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Νώε

Noah
2
  • Περιπέτεια
  • 2014
  • Διάρκεια: 138 '
  • Ντάρεν Αρονόφκσι

Ο Νώε, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης και ο μόνος εναπομείνας δίκαιος ανάμεσα στους ανθρώπους, επιλέγεται από τον Θεό για να σώσει τη γήινη πανίδα από μια επερχόμενη γιγαντιαία πλημμύρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.