Δούκισσα Νομικού: «Δεν μου αρέσει η ταμπέλα της celebrity»

Η τηλεοπτική σταρ και μοντέλο μιλάει για την παρθενική κινηματογραφική της εμφάνιση στην «Λιμούζινα» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, τους μποέμ Έλληνες και την ομορφιά που δεν είναι από μόνη της αρκετή για να πετύχεις.

Δούκισσα Νομικού: «Δεν μου αρέσει η ταμπέλα της celebrity»

Καταρχάς, πώς «επιβιβάστηκες» στη «Λιμουζίνα»;
Τελείως ξαφνικά. Ήταν μια έμπνευση του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Πήρε μια μέρα τηλέφωνο και μου ζήτησε να βρεθούμε. Δεν πίστευα ότι θα μου έκανε μια τέτοια πρόταση. Μόλις συναντηθήκαμε μου ζήτησε να παίξω στην καινούργια ταινία του. Έδειξε ότι με εμπιστεύεται απόλυτα και ότι είναι σίγουρος για την επιλογή του, μεταδίδοντάς και σε εμένα αυτήν τη σιγουριά.

Δηλαδή τι ήθελε ακριβώς από εσένα;
Ήθελε να ερμηνεύσω μια Γαλλίδα, την Κολέτ. Ήθελε να βρεθώ ανάμεσα σε δυο άντρες, έναν Γερμανό και έναν Έλληνα. Να κάνουμε όλοι μαζί ένα ταξίδι από το Παρίσι στην Ελλάδα και στη συνέχεια να επέλεγα ποιόν από τους δύο θέλω.

Πόσο πολύ σε βοήθησε ο «μπαρουτοκαπνισμένος» σκηνοθέτης στην πρώτη σου κινηματογραφική εμφάνιση;
Ήταν πάρα πολύ κοντά μου. Ήταν ο καθοδηγητής μου σε αυτήν την εμπειρία. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι δεν ήταν καθόλου αγχωμένος κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Ήταν τόσο σίγουρος για το αποτέλεσμα... Του ζήταγα να κάνουμε πρόβα πριν την λήψη και αυτός μου έλεγε όχι. Ήθελε να το πάμε κατευθείαν απροβάριστο και τις περισσότερες φορές αυτό ήταν το πλάνο που κρατούσε.

Δηλαδή δεν κάνατε καθόλου πρόβες;
Όχι. Αυτό με ξάφνιασε και εμένα. Αλλά ο κύριος Παναγιωτόπουλος είναι τόσο έμπειρος που ξέρει ακριβώς αυτό που θέλει και πώς να το πάρει από έναν ηθοποιό ή ακόμη και από έναν ερασιτέχνη όπως είμαι εγώ.

Πριν σου ζητήσει ο κύριος Παναγιωτόπουλος να παίξεις στην «Λιμουζίνα», είχες ακούσει κάτι γι’ αυτόν, είχες δει τις ταινίες του;
Φυσικά τον ήξερα και γι’ αυτό ξαφνιάστηκα πάρα πολύ όταν με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να παίξω σε ταινία του. Τον θαύμαζα και εξακολουθώ να τον θαυμάζω πάρα πολύ. Έχω δει σχεδόν όλες τις ταινίες του και πιστεύω ότι και αυτή η ταινία θα είναι μια μεγάλη επιτυχία.

Έχεις βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση με αυτήν που βρίσκεται η Κολέτ στην πραγματική σου ζωή; Έχεις γίνει το μήλο της έριδος για δύο άντρες;
Όχι.

Στην πραγματική σου ζωή θα επέλεγες τον ορθολογιστή Γερμανό ή τον μποέμ Έλληνα;
Τον Έλληνα. Πιστεύω ακόμη στα θαύματα και είμαι ρομαντική. Γενικότερα, όμως, η νοοτροπία και η κουλτούρα του Έλληνα με εκφράζει περισσότερο.

Πώς είναι λοιπόν να ενσαρκώνεις στην οθόνη έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από τον δικό σου, όπως αυτόν της Κολέτ;
Ήταν περίεργο το ότι έπρεπε να σκέφτομαι και να αντιδρώ σαν μια άλλη γυναίκα. Τόσο ο κύριος Παναγιωτόπουλος, όσο και ο Νίκος Κουρής, αλλά και οι υπόλοιποι ηθοποιοί με βοήθησαν πολύ στα γυρίσματα. Την ίδια στιγμή μέσα από το ρόλο της Κολέτ προσπάθησα να ενισχύσω κάποια δικά μου στοιχεία: τη δυναμικότητα, την πίστη στον εαυτό μου και το να διεκδικώ αυτό που θέλω.

Είχες κάποια επαφή με το έργο των συγγραφέων-στοχαστών που πρωταγωνιστούν στην ταινία, όπως των Σάμιουελ Μπέκετ και Νόρμαν Μέιλερ, πριν από τα γυρίσματα της ταινίας;
Τους ήξερα. Βέβαια ρώτησα να μάθω και κάποια στοιχεία παραπάνω για τις ανάγκες της ταινίας.

Μιλάγατε για αυτά με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο;
Μιλάγαμε και κάναμε διάφορες πλάκες. Μάλιστα γίνεται και μια παρεξήγηση με τον Τάκη Σπυριδάκη που ερμηνεύει τον Μέιλερ στο έργο. Γενικότερα, η Κολέτ άλλα πίστευε στην αρχή και αλλιώς της βγήκαν στην πορεία. Μην ξεχνάς ότι είναι μια σουρεαλιστική ταινία. Μια κωμωδία παρεξηγήσεων.

Υπάρχει ένας όρος στην ψυχολογία που λέγεται «halo effect», ο οποίος -αν θελήσουμε να τον εκλαϊκεύσουμε- λέει ότι αν είσαι όμορφος τα πάντα γίνονται πιο εύκολα στη ζωή σου. Το ότι είσαι όμορφη, έκανε τα πάντα απλά στην καριέρα σου;
Δεν θα το έλεγα. Δεν έχουν έρθει όλα τόσο εύκολα στη ζωή μου. Μπορεί το ξεκίνημα να ήταν ξαφνικό, αλλά στη συνέχεια προσπάθησα πάρα πολύ. Δεν επαναπαύτηκα καθόλου. Ήθελα κάθε φορά να βελτιώνομαι, να δοκιμάζω διαφορετικά πράγματα και να προκαλώ την τύχη μου.

Ειδικότερα στο εξωτερικό υπάρχουν πολύ στενές σχέσεις μεταξύ των celebrity και του σινεμά. Εσύ πώς βλέπεις τη μεταγραφή σου από το glamour στη μεγάλη οθόνη; Είναι κάτι εφήμερο ή θα επιδιώξεις να το επαναλάβεις;
Δεν πιστεύω στις ταμπέλες, όπως αυτή του celebrity. Δεν μου αρέσει να βάζω τέτοιες ετικέτες, ούτε για τον ίδιο μου τον εαυτό. Ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία. Νομίζω ότι ήταν ότι πιο όμορφο έχω ζήσει. Δεν ξέρω όμως που θα οδηγήσει. Πολλές φορές σχέδια και σκέψεις μου έχουν διαψευστεί. Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει στο μέλλον.

Μπήκες στο ελληνικό lifestyle κατά την διάρκεια της κρίσης όταν πλέον είχε χάσει τους παχυλούς μισθούς και την εκτυφλωτική λάμψη του. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι «το lifestyle πέθανε». Εσύ τι πιστεύεις γι’ αυτό;
Έχουν αλλάξει τα πράγματα. Σίγουρα δεν πρόλαβα εκείνη την χρυσή εποχή. Ωστόσο προσπαθώ να κρατώ την αισιοδοξία μου. Θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή όλα θα γίνουν καλύτερα. Αν θέλουμε να μιλήσουμε σε προσωπικό επίπεδο, τότε μέσα στην κρίση στάθηκα πολύ τυχερή γιατί όχι μόνο κάνω μια δουλειά που αγαπώ, αλλά επειδή μου δίνονται συνεχώς ευκαιρίες για να εξερευνήσω νέες πτυχές του χώρου.

Εμφανίζεσαι ως Ωραία Ελένη στην θεατρική παράσταση «Τρωικός Πόλεμος» που ανεβαίνει στο Παλλάς. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;
Εντελώς ξαφνικά και αυτή… Ήταν μια πρωτοβουλία της Σοφίας Σπυράτου που σκηνοθετεί την παράσταση. Με σκέφτηκε για τον ρόλο της Ωραίας Ελένης. Σε αυτήν την περίπτωση είχα περισσότερους ενδοιασμούς από ότι είχα για την συμμετοχή μου στην «Λιμουζίνα». Το θέατρο είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τον κινηματογράφο. Αλλά πάλι είδα την σιγουριά στα μάτια της κυρίας Σπυράτου. Είπα να μην φοβηθώ και να το δοκιμάσω. Η διαδικασία των προβών είναι πολύ ευχάριστη. Όλοι οι ηθοποιοί είναι πολύ ζεστοί και περνάμε τόσο ωραία. Όλοι είναι με το χαμόγελο στο στόμα.

Βλέπουμε πάντως ότι η τηλεόραση, ο κινηματογράφος και το θέατρο αποτελούν σήμερα συγκοινωνούντα δοχεία για ανθρώπους που διαθέτουν λάμψη όπως είσαι εσύ.
Χαίρομαι που έχω πει ναι σε προκλήσεις και προσκλήσεις από διαφορετικούς χώρους. Δεν το έχω μετανιώσει καθόλου. Μου αρέσει που δεν φοβήθηκα και πήρα τέτοιου είδους ρίσκα. Πιστεύω ότι δεν είναι κακό να δοκιμάζουμε κάποια πράγματα για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε και τι όχι.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Λιμουζίνα

2
  • Κομεντί
  • 2013
  • Διάρκεια: 92 '
  • Νίκος Παναγιωτόπουλος

Ο Μαξ και ο Μάρκος, ένας Γερμανός κι ένας Έλληνας, συνοδεύουν την όμορφη Γαλλίδα Κολέτ σ’ ένα οδικό ταξίδι από το Παρίσι της δεκαετίας του ’60 στην Ελλάδα του σήμερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.