Prisoners

3

Στιβαρό, καλοσκηνοθετημένο θρίλερ που αποφεύγει τις περισσότερες χολιγουντιανές ευκολίες. Από τον Καναδό σκηνοθέτη του «Ανάμεσα στις Φλόγες» και με έναν εξαιρετικό Χιου Τζάκμαν.

Prisoners

ΘΡΙΛΕΡ Σκηνοθεσία: Ντενίς Βιλνέβ. Πρωταγωνιστούν: Χιου Τζάκμαν, Τζέικ Τζίλεγχαλ, Μαρία Μπέλο, Τέρενς Χάουαρντ, Μελίσα Λίο, Πολ Ντάνο, Βαϊόλα Ντέιβις

Prisoners - εικόνα 1

Ο ι φυλακισμένοι της ταινίας είναι πολλοί. Οι πλέον προφανείς είναι η μικρή κόρη της οικογένειας Ντόβερ κι εκείνη των γειτόνων Μπερτς, οι οποίες εξαφανίζονται μυστηριωδώς την ημέρα των Ευχαριστιών. Καθώς πτώματα δεν ανακαλύπτονται, οι γονείς ελπίζουν ότι ο απαγωγέας πιθανώς τις κρατά ζωντανές και οι υποψίες πέφτουν στον διανοητικά καθυστερημένο ιδιοκτήτη ενός τροχόσπιτου που είχε σταθμεύσει στο δρόμο τους εκείνο το απόγευμα. Η αστυνομία όμως δεν βρίσκει ενοχοποιητικά στοιχεία εναντίον του και, παρά την ισχυρότατη αντίθεση του πατέρα Ντόβερ, τον αφήνει ελεύθερο. Τότε ο τελευταίος, απελπισμένος και χωρίς να εμπιστεύεται τον ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση, αποφασίζει να δράσει μόνος του. Καθώς η διά χειρός Άαρον Γκουζικόφσκι («Το Τελικό Χτύπημα») καλοστημένη πλοκή ξετυλίγεται, το «Prisoners» αποκαλύπτει σταδιακά και τους υπόλοιπους φυλακισμένους του. Η σεναριακή του στιβαρότητα εξελίσσει μεθοδικά­ μια αγωνιώδη κούρσα ενάντια στο χρόνο, περιγράφοντας ταυτόχρονα το πώς αυτή σπρώχνει τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες σε γκρίζες ηθικές ζώνες και οριακές αποφάσεις ζωής. Αποφάσεις που υπαγορεύονται από μια αφόρητη (εκπεφρασμένη ή καταπιεσμένη) ψυχολογική πίεση, προϊόν του εγκλεισμού του κάθε ήρωα στις δικές του εμμονές. Στοιχεία αυτού του εγκλεισμού επανέρχονται άλλοτε προφανώς (η ξύλινη φυλακή) και άλλοτε διακριτικά (το σχήμα του λαβυρίνθου) καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, με τα υπόγεια των σπιτιών και όσα κρύβουν μέσα τους να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην όλη υπόθεση. Ο Καναδός Ντενίς Βιλνέβ («Μέσα από τις Φλόγες») σκηνοθετεί με έναν παλιομοδίτικο, σκοτεινό ρεαλισμό –αλά «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ–, που διαφοροποιεί το «Prisoners» από τα υπόλοιπα, φτηνού εντυπωσιασμού χολιγουντιανά θρίλερ. Το αφηγηματικό του τάιμινγκ είναι υποδειγματικό (οι δυόμισι ώρες τρέχουν νερό), όπως και η αξιοποίηση τόσο των αφιλόξενων ανοιχτών όσο και των ασφυκτικών κλειστών χώρων. Η «νοτισμένη» φωτογραφία του Ρότζερ Ντίκινς προσθέτει μια απειλητική μελαγχολία, ενώ με τον Τζέικ Τζίλεγχαλ ως ιδανικό παρτενέρ, ο Χιου Τζάκμαν βρίσκει τον κορυφαίο ρόλο της ­καριέρας του. ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 153΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Prisoners

3
  • Θρίλερ
  • 2013
  • Διάρκεια: 153 '
  • Ντενί Βιλνέβ

Όταν η μικρή κόρη της οικογένειας Ντόβερ εξαφανίζεται, μαζί με εκείνη ενός φιλικού ζευγαριού, η αστυνομία προσπαθεί να βρει στοιχεία και υπόπτους. Γεμάτος αγωνία, ο Κέλερ Ντόβερ αποφασίζει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, περιπλέκοντας περισσότερο την υπό πίεση χρόνου υπόθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.