Είδαμε τον «Ηρακλή» στο Pantheon

Εντυπωσιακά σκηνογραφημένη η παράσταση στο Pantheon είναι μια οπτική πανδαισία αλλά το υπερβολικά ποιητικό κείμενο δεν φτάνει καθαρά στους μικρούς αποδέκτες του.

Είδαμε τον «Ηρακλή» στο Pantheon

Ο χώρος της ελληνικής μυθολογίας είναι λουσμένος από το φως μιας εποχής όπου οι θεοί συνυπήρχαν με τους θνητούς. Μόνο που οι θεοί είναι απαλλαγμένοι από την αδυναμία, τις αρρώστιες, το θάνατο δηλαδή όλα τα «αρνητικά» χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τα ανθρώπινα. Αυτό που στην ουσία «ενσαρκώνουν» είναι οι αξίες, τα ιδεώδη της ανθρώπινης ύπαρξης, της ομορφιάς και της δύναμης. Και ο ημίθεος Ηρακλής, ο πιο δημοφιλής ήρωας στην ελληνική μυθολογία, είναι εκείνος που ανέλαβε την απελευθέρωση του κόσμου από το «κακό». Δεν είμαι σίγουρη ότι οι ανήλικοι θεατές που παρακολούθησαν, μαζί μας, την παράσταση «Ηρακλής οι 12 Άθλοι» αφομοίωσαν τα βαθύτερα νοήματα του έργου. Κι αυτό κυρίως λόγω του αλληγορικού, κάποιες φορές, ποιητικής πνοής, κειμένου του Στρατή Πασχάλη σε δρματουργική επεξεργασία του Γιάννη Λιγνάδη, το οποίο θα μπορούσε ωστόσο να χωρέσει κάποιες απλουστεύσεις για χάρη των παιδιών, εφόσον η παράσταση απευθύνεται και σε μαθητές των μικρών τάξεων του δημοτικού.

Μπορεί το κείμενο να μην έγινε κτήμα της πλατείας, έγινε όμως η δράση. Ο Απόλλων Παπαθεοχάρης αξιοποιώντας τις εντυπωσιακές δυνατότητες που παρέχει το άρτια εξοπλισμένο Pantheon, οδηγεί το κοινό με σταθερά βήματα στα ίχνη των άθλων του Ηρακλή με υπερρεαλιστικές κατασκευές που εξυπηρετούν την πλοκή. Ζωγραφίζοντας λωρίδες φωτός και σκιάς στο χώρο δομεί και αποδομεί εικόνες που θαμπώνουν το θεατή με το παιχνίδι των χρωμάτων σε μια παράσταση που είναι στραμμένη περισσότερο προς τη σφαίρα των αισθήσεων. Η γεμάτη φαντασία σκηνική ματιά του και οι αναφορές του στο σύγχρονο θέατρο μας έπεισε και θα δούμε με ενδιαφέρον την επόμενη σκηνοθετική του πρόταση. Πιστεύουμε ωστόσο πως πρέπει να επενδύσει περισσότερο στη σχέση ηθοποιού και κειμένου για να ενεργοποιήσει την εκφραστική δύναμη των ερμηνευτών του. Ιδιαίτερα στο θέατρο για παιδιά, όταν ένας ηθοποιός κινείται στη σκηνή με μια αύρα αυτοσχεδιασμού με χειρονομίες, χιούμορ και αμεσότητα γίνεται εύκολα συνομιλητής των θεατών. Αυτό μου έλειψε στην ερμηνεία τόσο του πρωταγωνιστή Σάκη Ρουβά, ο οποίος κατά τ' άλλα κινείται με συνέπεια, αλλά και του συνοδοιπόρου του Αντώνη Πριμηκύρη (Ιόλαος). Αγέρωχες με στεντόρειες φωνές η Ναταλία Δραγούμη (Αθηνά) και η Αγορίτσα Οικονόμου (Ήρα) έμοιαζαν με αγάλματα και το στήσιμο τους έδινε επική πνοή στην παράσταση. Η Ρούλα Πατεράκη βρήκε τις λεπτομέρειες εκείνες που την οδήγησαν να παίξει με εξωστρέφεια, οξύτητα, ζωηρότητα και χιούμορ το ρόλο του Ευρυσθέα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ηρακλής: οι 12 άθλοι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Μια μεγάλη παραγωγή, με βασικό σύμμαχο το αρχικό κείμενο του Στρατή Πασχάλη, που αναδεικνύει τη διαχρονικότητα της δύναμης και του θάρρους του μυθικού ήρωα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.