Μήνυμα SOS εκπέμπει η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Σε αδιέξοδο που δεν φαίνεται να μπορεί να λυθεί χωρίς πολιτική παρέμβαση εξελίσσεται η υπόθεση του ΕΜΣΤ με τον κόσμο της τέχνης να τάσσεται υπέρ της διευθύντριας Άννας Καφέτση.

Μήνυμα SOS εκπέμπει η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

«Είμαστε σε μάχη και θέλουμε να την κερδίσουμε. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να ανοίξει το μουσείο.» δήλωσε η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Άννα Καφέτση στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα το μεσημέρι και η οποία εξελίχθηκε σε… κίνημα υποστήριξης της διευθύντριας με γνωστούς εικαστικούς, επιμελητές και καθηγητές της ΑΣΚΤ να παίρνουν το λόγο εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στο έργο της και την να ανοίξει επιτέλους το Μουσείο και μοιράζοντας τη σχετική επιστολή για υπογραφές.

Η Καφέτση τόνισε ότι ο λόγος της συνέντευξης τύπου ήταν να απαντήσει σε 4 ερωτήματα που τίθενται πρώτα απ’ όλα από τους Αθηναίους. Πότε θα ανοίξει το μουσείο; Γιατί δεν ανοίγει το μουσείο; Ποιος δεν θέλει να ανοίξει το μουσείο; Γιατί δεν θέλει να ανοίξει το μουσείο; Δυστυχώς το πρώτο και βασικό ερώτημα έμεινε αναπάντητo. Ως προς το δεύτερο και το τρίτο, η διευθύντρια περιέγραψε εκτενώς τις διαρκείς κωλυσιεργίες έως και παρατυπίες του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο κατά τη γνώμη της παρεμποδίζει το άνοιγμα του μουσείου παρόλη τη θετική προδιάθεση της πολιτείας και συγκεκριμένα του νυν Υπουργού Πολιτισμού. Ενώ το κτίριο είναι έτοιμο, το θέμα φαίνεται να έχει κολλήσει στην έγκριση και ανάθεση της οριστικής μουσειολογικής και μουσειογραφικής μελέτης, από την οποία εξαρτάται το στήσιμο της μόνιμης συλλογής και ο κινητός εξοπλισμός.

«Έχουμε το κτίριο, έχουμε τις μελέτες (από το γραφείο 3SK Στυλιανίδης και το πανεπιστήμιο της Κρήτης), έχουμε τα χρήματα», είπε χαρακτηριστικά η Καφέτση αναφερόμενη και στη χορηγία ύψους 3.000.000 από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, οι διαδικασίες για την απορρόφησή της οποίας καθυστέρησαν αδικαιολόγητα, αλλά και σε μια χορηγία 50.000 για τις μελέτες την οποία εξασφάλισε η ίδια από τη Google και την οποία το ΔΣ είχε πρόβλημα να δεχθεί. Σύμφωνα με τα λεγόμενά της αν το ΔΣ προχωρήσει με την έγκριση των μελετών και την προσωρινή παραλαβή του έργου το μουσείο μπορεί να ανοίξει τους πρώτους μήνες του 2015, καθώς από το υπουργείο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας.

Απαντώντας στις κατηγορίες του ΔΣ σχετικά με αλλοίωση πληροφοριών και στοιχείων γραμμένων με μολύβι, η Καφέτση δήλωσε ότι επρόκειτο για αλλαγές στο στήσιμο της έκθεσης της μόνιμης συλλογής που συμβαίνουν όπως είναι φυσικό μέχρι την τελευταία στιγμή και λόγω νέων δωρεών έργων που έπρεπε να τοποθετηθούν στις μελέτες, ενώ ως προς την καταλογοποίηση των έργων αυτή γίνεται τόσο ηλεκτρονικά όσο και χειρόγραφα – από το πρώτο έργο της Μπίας Ντάβου που απέκτησε το μουσείο το 2000 ως σήμερα, αποστέλλονται κάθε χρόνο στο Υπουργείο και διάφορες υπηρεσίες και ότι οι διευθυντές μουσείων και όσοι δουλεύουν στο χώρο αντιλαμβάνονται ότι το να γράψεις π.χ. με μολύβι ένα έργο μέχρι να έχεις τις οριστικές διαστάσεις του είναι συνηθισμένη πρακτική.

Μήνυμα SOS εκπέμπει η διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης - εικόνα 1
Κοινό μέτωπο για να ανοίξει το Φιξ (από αριστερά) οι: Άρτεμις Καρδουλάκη, Νίκος Ναυρίδης, Γιώργος Χατζημιχάλης, Μαρία Μαραγκού, Κατερίνα Αποστολίδου, Ρένα Παπασπύρου, Άγγελος Σκούρτης, Μαρία Θερμού, Άννα Καφέτση, Άννα Φιλίνη, Λίνα Τσίκουτα, Γιώργος Ξένος, Διοχάντη, Γιώργος Χαρβαλιάς, Ανδρέας Ιωαννίδης και Χριστίνα Ντούβρη.

Η διευθύντρια έκανε λόγο για τη φοβερότερη βαρβαρότητα στη ζωή της την οποία έχει υποστεί από το σημερινό ΔΣ σε διάφορα σημεία του έργου, αλλά και για παράνομες συνεδριάσεις χωρίς την παρουσία της. Επίσης εξέφρασε την αντίρρησή της και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού για το να μην ανοίξει το Μουσείο πρόχειρα, με τις μισές π.χ. αίθουσες ή χωρίς να είναι ασφαλές το προσωπικό και να έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό, όπως της είχε προταθεί στις αρχές της χρονιάς με αποτέλεσμα να χαθεί επιπλέον πολύτιμος χρόνος σε συζητήσεις.

Από τα λεγόμενα της διευθύντριας έγινε αντιληπτό ότι το θέμα έχει φτάσει σε αδιέξοδο, ενώ γεννιούνται ερωτήματα ως προς τα θεσμικά κενά αλλά και το πώς επιλέγονται τα μέλη των ΔΣ για ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης. Η κα Καφέτση έκανε λόγο για εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου μετά τη λειτουργία του μουσείου που θα επιτρέπει π.χ. στελέχωση του μουσείου και με ξένους συνεργάτες, όπως λειτουργούν τα μουσεία διεθνώς.

Εν τω μεταξύ οι παρευρισκόμενοι στην συνέντευξη τύπου εικαστικοί, ιστορικοί τέχνης, επιμελητές, γκαλερίστες και άνθρωποι της τέχνης, ανάμεσα στους οποίους οι: Δημήτρης Γιώργος Χατζημιχάλης, Χρόνης Μπότσογλου, Γιώργος Χαρβαλιάς, Ρένα Παπασπύρου, Μαρία Μαραγκού, Λίνα Τσίκουτα, Αγγελος Σκούρτης, Ανδρέας Αγγελιδάκης, Νίκος Ναυρίδης, Ανδρέας Ιωαννίδης, Αγγελική Αντωνοπούλου κ.ά. υπέγραψαν επιστολή συμπαράστασης προς την διευθύντρια του ΕΜΣΤ αναφέροντας χαρακτηριστικά « η λειτουργία του είναι κοινή υπόθεση όλων μας, αφορά κάθε έλληνα. Η πολιτική ηγεσία πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων, προκειμένου να εξασφαλισθεί η έναρξη της λειτουργίας του μουσείου και τα εγκαίνια των συλλόγων του. Και σ’ αυτό το έργο αναντικατάστατο, πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η διευθύντρια του κα. Άννα Καφέτση. Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα ήταν επικίνδυνη, ηθικά επιλήψιμη, πολιτικά άδικη και συνολικά αναποτελεσματική για το ΕΜΣΤ. Να ανοίξει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τώρα!»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων στοχεύει σε μια κληρονομιά ανθεκτική σε καταστροφές και συγκρούσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18/4, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Λαϊκή ζωγραφική και νοσταλγία για την αγροτική ζωή στον καμβά της Ιωάννας Λημνιού

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας που θα παρουσιαστεί στην The Breeder.

Δύο νέες εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Πρόκειται για την έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη με τίτλο "Engram" και της εικαστικού Κατερίνας Παπαζήση "A dancefloor of one’s own".

Δωρεά της οικογένειας Λάτση για την αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση.

"Στρεβλή πορεία, 1960-1974": Παρουσιάζοντας την πολιτική από τη δεκαετία του '60 στη δικτατορία

Η μελέτη καλύπτει τα αίτια της απριλιανής δικτατορίας στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘60 καθώς και την κληρονομιά της στην περίοδο της δημοκρατίας που ακολούθησε.

3 μεταφράστριες μάς συστήνουν με το δικό τους τρόπο τρία πολυσυζητημένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρία Ξυλούρη και Στέλα Ζουμπουλάκη γράφουν για τη "Μελέτη περίπτωσης", το "Cloud Atlas" και το "Κορίτσι", τρία σημαντικά βιβλία που μετέφρασαν πρόσφατα και αξίζει να προσέξουμε.

Ο Cacao Rocks μιλά για τη νέα τοιχογραφία του στο Mitsis N’U Piraeus Port και τη σύγχρονη ελληνική street art

Μια συζήτηση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την έμπνευση πίσω από το νέο έργο που κοσμεί το ιστορικό κτίριο στον Πειραιά.