Τι σχέση μπορεί να έχουν οι καλοκαιρινές εικαστικές «περιπέτειες» του γνωστού καλλιτέχνη στα Μεταξάτα με μία από τις θρυλικές φιγούρες του φιλελληνικού κινήματος του 19ου αιώνα; Εκατόν ενενήντα χρόνια μετά το θάνατο του Μπάιρον, ο Ψυχοπαίδης παρατηρεί το τοπίο της Κεφαλλονιάς σε μεταφορική αλλά και κυριολεκτική μεσοτοιχία με τον Βρετανό λόρδο. Το σπίτι, βλέπετε, στο οποίο περνά τα καλοκαίρια του κατά την τελευταία δεκαπενταετία βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε αυτό που φιλοξένησε τον ποιητή το 1823. Με το βλέμμα πάντα προς το ίδιο τοπίο –που αλλοιωνόταν ανεπαίσθητα μέσα στα χρόνια– ο Ψυχοπαίδης μετατρεπόταν κάθε Αύγουστο σε συνεπή υπαιθριστή, ζωγραφίζοντας εκ του φυσικού εικόνες απλές. Αυτές τις ακουαρέλες αλλά και τρεις μεγάλες ξυλογραφίες κι ένα γλυπτό φέρνει στο Μουσείο Μπενάκη από τις 17/9.
Περισσότερες πληροφορίες
Γιάννης Ψυχοπαίδης. Ο Βύρωνας στην Κεφαλλονιά
Ακουαρέλες, ξυλογραφίες κι ένα γλυπτό από την καλοκαιρινή ενασχόληση του καλλιτέχνη με την αποτύπωση της υπαίθρου